Last van zweepslag? Vind de juiste hulp via hierhebikpijn.nl

Als je tijdens een sportsessie opeens een pijnscheut voelt in de kuit, dan is de kans groot dat er sprake is van zweepslag. Dat betekent dat er een spierscheur is ontstaan in de kuitspier. Het gaat vaak om de middelste kuitspier. Het voelt alsof er een steentje of een tak tegen de kuit aan slaat. Dit voel je op het moment van scheuren. Men vergelijkt de pijnsensatie ook wel met een zweep die tegen de kuit aan slaat. Om deze reden noemen we de aandoening ook wel zweepslag. Het is een uiterst pijnlijke blessure. Als je op tv een sporter ziet die zweepslag krijgt, dan zie je deze vaak naar de grond gaan en naar z’n kuit grijpen. Als het een voetbalwedstrijd betreft, dan is het 9 van de 10 keer aanstellerij in de hoop dat er een gele kaart aan de overtredende partij wordt uitgedeeld of met de hoop dat er een vrije trap wordt gegeven. Als deze uitblijven of inderdaad toegekend worden, dan is de pijn vaak ook heel snel weer voorbij en huppelt de voorheen nog kermende speler weer vrolijk verder. Als er echt iets aan de hand is en er bijvoorbeeld sprake is van zweepslag, dan gaat de speler vaak hinkend of via brancard het veld af. zweepslag is immers een spierscheur en dat doet pijn. Staan op een geblesseerd been of lopen is dan vaak ook te pijnlijk waardoor men niet zelf van het veld kan lopen. Als je zweepslag hebt of denkt te hebben, dan is het zaak dat hier snel iets aan wordt gedaan. De spierscheur moet immers snel herstellen en daar kun je de hulp van een fysiotherapeut bij gebruiken. Om eerst zeker te weten dat het om zweepslag gaat, kun je terecht op hierhebikpijn.nl. Niet alleen vind je hier een overzicht van de symptomen en de meest voorkomende oorzaken, maar je kunt er ook een zelfcheck doen. Via een aantal vragen over de blessure, kun je dan nagaan hoe groot de kans is dat het inderdaad om zweepslag gaat. Vervolgens kun je via hierhebikpijn.nl ook meteen op zoek gaan naar een geschikte fysiotherapeut bij jou in de buurt. Deze kan dan samen met jouw een behandelplan opstellen. Het is om deze reden dan ook een goed idee om even te kijken naar de mogelijkheden op hierhebikpijn.nl, zodat je snel duidelijkheid hebt over de aard van jouw blessure en zodat je ook snel de juiste hulp kunt inschakelen.

Pak zweepslag tijdig aan met behulp van een fysiotherapeut

Het is bij deze blessure van belang dat je snel herstelt en dat je de problemen niet erger maakt. Een scheur kan immers verder door scheuren als je niet de gepaste hoeveelheid rust pakt. Maar het is ook belangrijk dat je de juiste oefeningen doet om het herstel te bevorderen. Samen met een fysiotherapeut kom je de blessure dan ook het snelst weer te boven. Om deze reden is een bezoek aan hierhebikpijn.nl een uitstekende optie.

Enkele symptomen op een rij

Heb je inderdaad enorme pijn in je kuit, maar twijfel je over de exacte blessure, dan vind je hieronder alvast een paar symptomen behorende bij deze specifieke blessure:

• Rekken van de kuitspier is pijnlijk
  • Meestal is de kuit licht gezwollen
  • Druk op de spierscheur is pijnlijk